månadsarkiv: mars 2014

Last entry pass for the week

Had a little dilemma this morning, then I didn't know if I would run my long session in the morning before Football Cup or after. But given how tired I was last night after 13 pass from Monday to Friday, so I decided to run after football.

And what a wonderful afternoon for running! next to the summer heat, and I had to run into the sunset. Was probably more tired after football than I wanted to admit, so I shortened långpasset to 2 hours, and I also got to chew in me a powerbar after 1:15 to Hurricane around. Are otherwise supposed to train solely on water. You know, race high-train low.

So-now I will gear up for a nice bike that at dawn. The idea is that I will put up with C-J and run up to Ottawa.

IMG_1747

Sista löppasset för veckan

Hade ett litet dilemma imorse, då jag inte visste om jag skulle köra mitt långpass på morgonen innan fotbollscupen eller efter. Men med tanke på hur sliten jag var igårkväll efter 13 pass måndag till fredag, så bestämde jag mig för att springa efter fotbollen.

Och vilken underbar eftermiddag för löpning! näst intill sommarvärme, och jag fick avsluta med att springa in i solnedgången. Blev nog mer sliten efter fotbollen än jag ville erkänna, så jag kortade långpasset till 2 timmar, och jag fick även tugga i mig en powerbar efter 1:15 för att orka runt. Har annars tänkt att träna enbart på vatten. Ni vet, race high – train low.

Så – nu skall jag ladda för ett skönt cykelpass i gryningen. Tanken är att jag skall ut med C-J och köra upp till Sjövik.

IMG_1747

New training schedule

The first week with a new training schedules. It may look like much on paper, but so far it's not so bad.

Monday-6:15-quiet running, 11:30-weight training
Tuesday-6:15-quiet bike, 11:30-running intervals, 19:00-bike threshold that
Wednesday-6:15-quiet running, 11:30-weight training, 19:00-long-distance runner
Thursday-06:15-peace cycle, 11:30-Running threshold, 19:00-bike strength
Friday 06:15-quiet running, 16:40-Bodypump
Saturday-6:30 pm-long session running
Sunday-6:30 am-spin cycle

And since I'm not an elite athlete, so I'm not stressed out if I miss one or two sessions a week. It is the body that decides, and if I'm not going to work out injured half. Then comes the job and life in the way, and then it is just to delete a pass.

That's the big advantage of having many that scheduled. There will be always something done.

Nytt träningsschema

Första veckan med ett nytt träningsupplägg. Det kanske ser mycket ut på pappret, men än så länge känns det inte så farligt.

Måndag – 06:15-lugn löpning, 11:30-styrketräning
Tisdag – 06:15-lugnt cykel, 11:30-löpning intervaller, 19:00-cykel tröskelpass
Onsdag – 06:15-lugn löpning, 11:30-Styrketräning, 19:00-löpning långdistans
Torsdag – 06:15-lugn cykel, 11:30-Löpning tröskel, 19:00-cykel styrka
Fredag – 06:15-lugn löpning, 16:40-Bodypump
Lördag – 06:30-långpass löpning
Söndag – 06:30-långpass cykel

Och eftersom jag inte är en elitidrottsman, så blir jag inte stressad om jag missar ett eller ett par pass i veckan. Det är kroppen som bestämmer, och om jag tänker inte träna halvskadad. Sedan kommer jobbet och livet ivägen, och då är det bara att stryka ett pass.

Det är väl den stora fördelen med att ha många pass inplanerade. Det blir alltid nåt gjort.

Can I call myself a runner now?

I was going to start up with a good result. Yesterday I ran for the first time in 40 minutes at 10 k, 38:59 became time of demonstrably Göteborsvarvets in Gothenburg. It blew hard, but I found good backs on the first lap. On the second lap I was tearing more in headwind.

I've read somewhere that you cannot call themselves for runners before it has been during 40 min on the mile. So it is time now.

Hi, my name is Tomas. I'm a runner.

IMG_1719